Czasami szukamy skomplikowanych, wymyślnych ćwiczeń zapominając o podstawach. 
Fundamentem naszego funkcjonowania jest oddychanie!
Pracując z pacjentami bólowymi zauważalna jest jedna wspólna cecha, brak umiejętności oddychania torem przeponowym. 
Podstawową funkcja tego mięśnia jest zmniejszenie ciśnienia w jamie klatki piersiowej, a co za tym idzie, umożliwi wzięcie wdechu. Dodatkowo ostatnio nasi rodacy potwierdzili badaniami, że pełni także role stabilizacyjną w naszym ciele (mięsnie CORE)! 



Więc jak oddychać by przepona pracowała:
• Znajdź dla siebie wygodną pozycja, taka w której nie uciskasz przepony (siedzenie ze zgrabionym kręgosłupem, nie pomoże nam jej aktywować) 
• Połóż swoje dłonie w okolic dolnych żeber 
• Rozluźnij żuchwę i otwórz usta 
• Wdech wykonuj przez nos, powietrze kieruj do dolnych żeber. Staraj się nie unosić barków! 
• Wydech wykonaj przez usta (dodatkowo możesz je ułożyć w „dziubek”), lekko postaraj się przyciągnąć pępek do odcinka lędźwiowego kręgosłupa 
• Nie śpiesz się, słuchaj swojego ciała, skup się na oddechu 
• Ćwicz 5-10 minut dziennie, zmieniaj pozycję 

Powodzenia 
 Ekipa FLY